Майстер-клас вчителя біології ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 Ільїнської Олени Володимирівни
16 вересня 2013 року на базі методичного кабінету відділу освіти розпочалася робота майстер-класу вчителя біології ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 Ільїнської Олени Володимирівни за темою «Використання тренінгів на уроках та в позаурочний час як засіб ефективної взаємодії вчителів, батьків, учнів у формуванні здорового способу життя».
Учасниками майстер-класу стали 13 педагогічних працівників ЗОШ І-ІІІ ступенів №№1,2,4,5,6,7, гімназії №3, які намагаються впроваджувати інноваційні технології в практику своєї роботи.
На засіданні Ільїнська О.В. ознайомила учасників майстер-класу з основними компонентами тренінгу, методами та прийомами формування навичок ефективної взаємодії.
Під час засідання учасники майстер-класу ознайомились з авторським посібником «Використання тренінгів на уроках та в позаурочний час як засіб ефективної взаємодії вчителів, батьків, учнів у формуванні здорового способу життя».
Перший тренінг відбувся за темою «Формування навичок ефективної взаємодії». Була проведена групова робота, під час якої визначались причини виникнення стресів і конфліктів, їх наслідки та окреслено шляхи стресових та конфліктних ситуацій. Презентація наробок груп сприяла розвитку умінь короткої само презентації. Під час мозкового штурму були визначені якості й уміння, які необхідні для ефективного спілкування, власний рівень стресу. Вправи тренінгу сприяли формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожного з учасників.
Протягом 2013/2014 навчального року відбудеться 3-и засідання майстер-класу вчителя Ільїнської О.В. на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 та заключне – в березні 2014 року – на базі методичного кабінету.
Програма методичного тижня 2013 року
Відповідно до плану роботи ГУОН 07 грудня 2011 року на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 (директор Спінчевська Л.Р.) відбувся семінар-практикум за темою «Організаційно-методичні аспекти державної атестації навчальних закладів, атестації педагогічних працівників і здійснення корекційної діяльності у післяатестаційний період за результатами державної атестації», який був проведений в рамках методичного ДАРу і здійснювався методистами Центру атестації та координації роботи методичних служб Харківської академії неперервної освіти Канцедал А.О., Капустіною Н.О., Якименко О.В..
В роботі семінару взяли участь директори шкіл та позашкільних закладів, заступники з навчально-виховної роботи, завідувачі ДНЗ та вихователі-методисти, працівники методичного кабінету.
Під час практичного блоку була проведена діагностика рівня обізнаності учасників семінару з нормативними документами з питань атестації педагогічних кадрів, готовності навчального закладу до проходження державної атестації. Керівники навчальних закладів ознайомилися з програмою «Підвищення якості освіти шляхом здійснення колекційної діяльності навчальних закладів Харківської області за результатами державної атестації в після атестаційний період» та з порядком проведення атестації педагогічних працівників у 2011-2012 навчальному році відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОНУ від 06.10.2010 №930.
Робота фокус-груп була націлена на виявлення проблемних моментів у здійсненні процедури самоаналізу та оформленні відповідної документації ЗНЗ та роботу з об рахунковою моделлю атестаційної експертизи ДНЗ. Ця практична робота була проведена в комп’ютерному класі.
Під час методичного брифінгу працівники ХАНО надали методичну допомогу керівникам навчальних закладів щодо об’єктивності комплексного оцінювання системи і досвіду роботи педагогічних працівників; організації та проведення державної атестації навчального закладу на різних етапах; консультували відповідальних з питань атестації педагогічних працівників методичного кабінету відділу освіти і дошкільних, позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів.
Вивчення, аналіз атестаційної документації та атестаційних справ ДНЗ №17 (завідувач Тішакова Л.Г.), ЗОШ І-ІІІ ступенів №4 (директор Гатілов В.І.), ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 (директор Спінчевська Л.Р.) та методичного кабінету міського відділу освіти засвідчили, що ця робота здійснюється на достатньому рівні.
Серйозної уваги потребує питання використання оновленого робочого інструментарію атестаційної експертизи під час проходження державної атестації відповідно до Орієнтовних критеріїв оцінки діяльності ЗНЗ та оновлення Регіональних програм державної атестації навчальних закладів.