Понедельник, 22.10.2018
Головна сторінка Первомайського міського відділу освіти
Категорії сайту
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

 ЛІТНІЙ  ОЗДОРОВЧИЙ   ПЕРІОД 

В дошкільних навчальних закладах міста проходить оздоровчий період. Активно пройшов Олімпійський день, проводяться свята Нептуна, різні спортивні змагання. Діти із задоволенням зустрічаються з героями казок, змагаються з ними у спритності, влучності,витривалості.

      

Найбільша радість для батьків - бачити свою дитину міцною, здоровою, загартованою. А літо для оздоровлення і загартування дитини найбільш благодатна пора.

Відповідно до Закону України „Про дошкільну освіту” ( ст.19), Положення про дошкільний навчальний заклад, літнє оздоровлення в дошкільних закладах міста  проводиться в термін   з 1 червня  по 31 серпня.

 В усіх закладах міста створені належні умови для систематичного проведення оздоровлювальної роботи. Всі педагоги дотримуються вимог щодо охорони життя і здоров’я дітей під час проведення фізкультурно-оздоровчих заходів та педагогічного процесу. Педагоги   забезпечують оптимальне співідношення діяльнісного стану дітей з  відпочинком, регламентованим та вільним часом, інтенсивних форм зайнятості – з полегшеними. В оздоровчій період  використовують:

• Ранковий прийом та гімнастика на свіжому повітрі
• Загартувальні заходи
• Фізкультурні заняття
• Пішохідний перехід
• Рухливі, спортивні ігри та вправи
• Фізкультурні свята та розваги
• Самостійна рухова діяльність
• Дні Здоров’я

   Для наших маленьких вихованців літо буде  цікавим, захоплюючим та змістовним.              

Нормативне забезпечення організації роботи  ДНЗ в  літній оздоровчий період:

•Інструктивно-методичнi рекомендацiї «Про органiзацiю фiзкультурно-оздоровчої роботи в дошкiльних навчальних закладах у лiтнiй перiод» (лист МОНмолодьспорту України від 28.05. 2012  № 1/9-413)
•Інструктивно-методичні рекомендації «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (лист МОНмолодьспорту України від 28.05. 2012 № 1/9-413)
Приоритетні завдання на літній оздоровчий період
•Охорона життя, збереження та зміцнення здоров’я дошкільників, безпека життєдіяльності,
• удосконалення рухових навичок дітей,
•формування екологічної компетентності дітей, виховання емоційно-доброзичливого ставлення до живої природи,
•розвиток пізнавальних здібностей,
•трудове виховання,
•виховання інтересу до дослідно-експериментальної діяльності тощо
Завдання методичної служби закладу напередодні літнього оздоровчого періоду:
•проведення для педагогів дошкільного закладу семінарів, консультацій з питань організації освітнього процесу в літній період;
•організувати тимчасовий творчий колектив педагогів ДНЗ з питань підготовки до роботи в літній оздоровчий період;
•скласти картотеку ігор (рухливих, дидактичних, будівельно-конструкторських)  для використання під час різних форм роботи з дітьми в літній період;
•розробити маршрути пішохідних переходів, екскурсій, прогулянок за межі дошкільного навчального закладу;
•розробити методичні рекомендації щодо здійснення фізкультурно-оздоровчої роботи влітку.
План роботи ДНЗ  на літній оздоровчий  період:
- розробляється перед початком нового навчального року у контексті ключових  завдань діяльності ДНЗ, а наприкінці навчального року  ( не пізніше травня) коректується.
- додатково заслуховується та затверджується на засіданні педагогічної ради
- погоджується з відділом освіти і санітарно-епідеміологічною службою.
Особливості організації роботи з дітьми:
•На початок оздоровчого періоду затверджується режим дня у всіх вікових групах. Усі види дитячої діяльності (гра, праця, художня та пізнавальна діяльність) організовуються на свіжому повітрі
•На час канікул (літніх, осінніх, зимових, весняних) укладається інший розклад занять
•Скорочується час на організовану пізнавальну діяльність. У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-естетична робота.
Робота з батьками в літній період
•адаптації до умов дошкільного закладу новоприбулих дітей;
•підготовка до школи майбутніх першокласників;
•загартування дітей влітку;
•збереження здоров’я дітей у літній період (попередження харчових отруєнь, сонячних опіків та теплових ударів, безпечне поводження біля водойм тощо);
•організація режиму дітей влітку;
•значення фізкультури та спорту в розвитку дитини дошкільного віку.
На виконання наказу  відділу освіти від 23.05.2016   № 217 «Про організацію оздоровлення та запобігання дитячого травматизму влітку в дошкільних  навчальних закладах міста" в  усіх дошкільних закладах літей розпочався оздоровчий період. Своєчасно та в по вному обсязі доведено інформацію з питань літнього оздоровлення до батьків вихованців та працівників ДНЗ (накази, загальні збори, сайт закладу). Режим роботи ДНЗ (груп). Гнучкість режиму роботи закладу в усіх  закладах відповідає запитам та побажанням батьків.  З метою забезпечення раціонального розподілу і чергування упродовж дня фізичних, психічних навантажень та відпочинку дітей, у календарних планах вихователів  дошкільних навчальних закладів  передбачено оптимальне поєднання різних видів і форм організації ігрової, рухової, пізнавальної, предметно-практичної, комунікативно-мовленнєвої, художньої діяльності у чергуванні з побутовими процесами. В усіх дошкільних навчальних закладах діти забезпечені триразовим харчуванням. Рішенням виконавчого комітету Первомайської міської ради  від 27.04.2016 №50  вартість харчування у дошкільних навчальних закладах у літній період  (63 дні) збільшено на 10%.  У закладах наявна розроблена та затверджена у встановленому порядку картотека страв. Продукти та продовольча сировина надходять  до дошкільних закладів 2 рази на тиждень із супровідними документами, які свідчать про її походження та якість. Строки реалізації продуктів харчування, їх товарне сусідство, дотримання температурного режиму та термінів зберігання продуктів, дотримання санітарно-гігієнічних вимог при кулінарній обробці сировини і готової продукції знаходяться  на постійному контролі медичних сестер та   завідувачів. Раціон харчування збалансований відповідно до добової потреби організму у білках і вітамінах.  Для забезпечення оптимальної рухової активності дітей упродовж усього дня створюється активний руховий режим, який передбачає поєднання  послідовності й тривалості різних форм роботи, пов’язаних з руховою активністю: ранкова гімнастика і гігієнічна гімнастика після денного сну, щоденні фізкультурні заняття, музичні заняття, рухливі ігри, спортивні вправи та ігри з елементами спорту, прогулянки-походи (дитячий туризм), екскурсії, цільові прогулянки за межі дошкільного закладу, праця, самостійна рухова діяльність, фізкультурне дозвілля та ін.

На допомогу педпрацівникам ДНЗ     

Зміст діяльності дошкільного закладу на літній період є складовою річного плану роботи кожного дошкільного закладу.

Він розробляється перед початком нового навчального року у контексті ключових завдань діяльності дошкільного закладу, а наприкінці року (не пізніше травня) коректується, додатково заслуховується і затверджується на засіданні педагогічної ради, погоджується з районним/міським управлінням освіти й територіальною санітарно-епідеміологічною службою.

План роботи на літній період укладається з дотриманням загальної структури річного плану роботи дошкільного навчального закладу.

У ньому висвітлено:

-        завдання роботи дошкільного закладу на літній період;

-        робота методичного кабінету, методична робота з кадрами (проведення консультацій, практикумів, організація взаємовідвідувань, тематичних виставок методичної літератури, розробка примірного перспективного планування роботи з дітьми на літо та наступний навчальних рік, поповнення методичного кабінету і груп наочно-дидактичними посібниками, ігровими атрибутами, випуск газет, бюлетенів, оформлення стендів тощо);

-        вивчення ходу і стану літнього оздоровлення, організації життєдіяльності дітей (частіше вибіркове і тематичне, спрямоване на вивчення кола питань щодо дотримання вимог безпеки життєдіяльності, комплексного використання засобів і форм загартування, оптимізації рухового режиму, раціонального поєднання різних видів організованої і самостійної діяльності  на свіжому повітрі та у приміщенні тощо);

-        організаційно-педагогічна робота (взаємодія із загальноосвітніми навчальними закладами, дитячими бібліотеками, іншими установами і закладами, а також співпраця з батьками вихованців: підготовка та проведення спільних свят, розваг, днів і тижнів здоров’я, екскурсії, колективні перегляди роботи з дітьми, робота консультпунктів для батьків та ін.);

-        робота медичного кабінету (медико-профілактичні, оздоровчі заходи; контроль за дотриманням температурного і питного режиму, норм загартування і харчування, санітарно-просвітницька робота з дітьми, батьками, педагогами щодо попередження інфекційних захворювань, отруєнь; випуск санітарних бюлетенів та ін.);

-        адміністративно-господарська діяльність (поточний чи/і капітальний ремонт приміщень, майданчиків, систем опалення, водопостачання, ремонт і придбання технологічного обладнання, твердого і м’якого інвентарю, благоустрій, озеленення території та ін.).

З метою організації успішного літнього відпочинку та оздоровлення дітей в умовах дошкільного навчального закладу проводиться відповідна підготовча робота, яка передбачає:

-        заслуховування питання про особливості організації та змісту освітньої, оздоровчої роботи у літній період на засіданні педагогічної ради дошкільного закладу в кінці навчального року;

-        інструктаж педагогічних, медичних працівників і технічного персоналу закладу з питань безпеки життєдіяльності дітей, пожежної безпеки, охорони праці;

-        консультації для вихователів та спеціалістів закладу з питань здійснення роботи в літній період;

-        інформування батьків про особливості перебігу літньої оздоровчої кампанії у дошкільному закладі та підготовку до неї (анкетування, батьківські збори, виготовлення інформаційних стендів, бюлетенів тощо);

-        поповнення оснащення методичного кабінету, груп інформаційно-інструктивно-методичними матеріалами на допомогу вихователям і батькам з питань організації та змісту літнього оздоровлення, освітньої роботи з дітьми, зокрема, щодо розпорядку дитячої життєдіяльності, харчування, перебування на сонці та у воді, праці на ділянці, проведення епізодичних і систематичних спостережень, цільових прогулянок та екскурсій, походів за межі дошкільного закладу, елементарних дослідів, ігор і вправ спортивного характеру, ігор з піском, вітром, водою та іншими природними матеріалами, створення умов для самостійної образотворчої, театралізованої, ігрової, рухової діяльності дітей тощо;

-        забезпечення груп іграшками, атрибутами для сюжетно-рольових, конструкторсько-будівельних, театралізованих, ігор-драматизацій, дидактичних, рухливих  ігор на свіжому повітрі;

-        розроблення схем загартування, укладання добірок літературних творів для читання, переказування і розучування з дітьми напам’ять, допоміжних перспективних планів проведення різних видів ігор, праці, спостережень, літературно-музичних і фізкультурних свят, розваг та ін.;

-        ремонт, фарбування обладнання, оновлення розміток на ігрових і фізкультурному майданчиках, в тому числі для ігор з правил дорожнього руху, з елементами спорту;

-        ремонт тіньових навісів, відкритих басейнів та інших споруд на території закладу;

-        завезення піску для ігор або його заміна, облаштування пісочниць на ігрових майданчиках кришками  та інші заходи.

Календарне планування освітньої роботи у літній період здійснюється вихователями на тих самих підставах, за такими ж вимогами, що й упродовж усього навчального року, помісячно. Календарному плануванню освітньої роботи на кожен день передують перспективне планування комплексів ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну, загартувальних заходів із зазначенням назв процедур і норм загартування, форм взаємодії з батьками (назва заходу, тема, дата проведення).

Модель календарного планування освітньої роботи з дітьми педагоги обирають самі: за режимними моментами, видами діяльності, лініями розвитку тощо.

Щоб календарний план був для педагога дієвим керівництвом до дії, а не формальним документом, при його укладанні враховується специфіка організації та змісту освітньої роботи з вихованцями у літній період. Зокрема, при доборі форм організації життєдіяльності дітей, їх змістового наповнення, методів, прийомів і засобів освітнього впливу береться до уваги ймовірне утворення зведених різновікових груп, а відтак частіше передбачається робота по підгрупах, диференціація завдань і видів діяльності за домірними віку рівнями складності, тривалістю проведення, дозуваннями, прийомами педагогічного керівництва і взаємодії старших за віком дітей з молодшими.

З метою забезпечення раціонального розподілу і чергування упродовж дня фізичних, психічних навантажень та відпочинку дітей, у календарному плані передбачається оптимальне поєднання різних видів і форм  організації ігрової, рухової, пізнавальної, предметно-практичної, комунікативно-мовленнєвої, художньої діяльності у чергуванні з побутовими процесами. Послідовність, тривалість, частотність залучення дітей до різних видів діяльності регулюються з урахуванням певних умов: вік дітей, погода, місце проведення, характер попередньої та наступної діяльності.

Відповідно до перспективних і календарних планів освітньої роботи, санітарно-гігієнічних норм, інструкцій з охорони життя та здоров’я дітей, інших нормативних актів, забезпечується:

-        максимально можливе перебування дітей на свіжому повітрі (тераси, веранди, ігрові й фізкультурні майданчики, парк, гай, берег водойми тощо);

-        відповідна віку тривалість денного сну;

-        збалансоване, збагачене вітамінами харчування;

-        оптимальна рухова активність;

-        дотримання протягом дня повітряного та водного режиму, вимог до одягу і взуття при перебуванні дітей у приміщеннях і на майданчиках.

Перебування дітей на свіжому повітрі скорочується або виключається за таких несприятливих умов: сильний вітер, температура повітря вище + 35 С у затінку, злива, гроза.

Під час ранкового прийому доцільно залучати дітей до різноманітних видів діяльності у таких формах роботи, які є домірними віку вихованців, дозволяють підвищити працездатність дитячого організму. Зокрема, можуть проводитися бесіди і розмови з підгрупами та окремими дітьми, індивідуальна робота, спостереження за об’єктами і явищами довкілля, дидактичні, рухливі (малої і середньої рухливості), конструкторсько-будівельні ігри, трудові доручення й чергування, різноманітна самостійна діяльність, робота з прищеплення навичок самообслуговування та ін.

У ранкові години після сніданку з дітьми проводиться організована навчально-пізнавальна діяльність у формі фронтальних, підгрупових занять різного спрямування: фізичного, пізнавального (в тому числі - природничого спрямування), мовленнєвого, художньо-естетичного (музичні, образотворчі, художньо-мовленнєві). Заняття носять як односпрямований, так і різноспрямований характер, широко використовуються тематичні й комплексні, інтегровані заняття, спрямовані на закріплення і використання дітьми набутих знань, умінь, навичок у практичній діяльності, нових ситуаціях. У ті дні, коли плануються екскурсія, цільова прогулянка чи прогулянка-похід (дитячий туризм) за межі дошкільного навчального закладу,  заняття з фізичної культури не проводяться.

Упродовж дня з дітьми різних вікових груп організовують ігри: сюжетно-рольові, конструкторсько-будівельні, драматизації, театралізації, дидактичні словесні, з іграшками, предметами, картинками, настільно-друковані, інтелектуальні, рухливі сюжетні, безсюжетні, з елементами спортивних ігор і вправ (зокрема, футболу, баскетболу, городків, бадмінтону, настільного тенісу, катання на самокатах, велосипедах, роликових ковзанах, плавання); особлива увага приділяється організації  ігор з піском, водою.

При організації життєдіяльності дітей у першу і другу половини дня передбачається також проведення:

-        різних видів праці (у природі, самообслуговування, господарсько-побутова, ручна/художня);

-        дослідів та спостережень на майданчику, вулиці, у куточку природи, лісі, полі, на луках тощо;

-        самостійної ігрової, художньої, рухової, пізнавальної, комунікативної діяльності;

-        індивідуальної роботи з окремими вихованцями чи підгрупами по 2-4 дитини за різними змістовими напрямками освітньої робот;

-        читання, розповідання, інсценування творів художньої літератури, бесіди на морально-етичні, побутові, особистісні теми;

-        різноманітних розваг: показ вистав у ляльковому, настільному, інших видах театру; дитячі концерти; фізкультурні, музичні, літературні дозвілля тощо.

-        У літній період значна увага приділяється плануванню і проведенню освітньої роботи з безпеки життєдіяльності дітей: правил дорожнього руху, поведінки на вулицях, у транспорті, при зустрічах з незнайомими людьми, безпечної поведінки під час відпочинку на сонці, воді, у лісі, користування електричними і газовими приладами, запобігання харчовим отруєнням і кишковим інфекціям та ін. Відповідна робота з вихованцями та їхніми родинами організовується залежно від потреб виховного, розвивального або навчального впливу на них, контингенту дітей і сімей, конкретної педагогічної ситуації у групі та у зв’язку із загальною спрямованістю інших форм організації дитячої життєдіяльності.

Загартувальні процедури здійснюються на майданчиках з використанням стаціонарного і виносного обладнання (тіньових навісів, надувних басейнів, індивідуальних килимків тощо) при забезпеченні дітей необхідним одягом, взуттям, головними уборами та дотриманні норм температурного режиму, тривалості процедур, їх оптимального місця у розпорядку дня. При цьому беруться до уваги години найбільш високої сонячної активності  та добових піків температури повітря у даному регіоні з метою уникнення загрози перегрівання, сонячних опіків, небезпечних навантажень на дитячий організм.

Добір форм освітньої роботи, їхній зміст у вечірні години планується у взаємозв’язку з діяльністю дітей упродовж дня (спостереження, ігри, праця, фізичні вправи, індивідуальна робота, бесіди з батьками вихованців та ін.) та з огляду на необхідність зменшення навантажень на дитину. У першу чергу, це враховується при доборі рухливих ігор і фізичних вправ, інтелектуальних завдань.

Для забезпечення оптимальної рухової активності дітей упродовж усього дня створюється активний руховий режим, який передбачає поєднання у раціональній кількості, послідовності й тривалості різних форм роботи, пов’язаних з руховою активністю: ранкова гімнастика і гігієнічна гімнастика після денного сну, щоденні фізкультурні заняття, музичні заняття, рухливі ігри, спортивні вправи та ігри з елементами спорту, прогулянки-походи (дитячий туризм), екскурсії, цільові прогулянки за межі дошкільного закладу, праця, самостійна рухова діяльність, фізкультурне дозвілля та ін.

Медико-педагогічний контроль за організацією, перебігом і станом освітньої та оздоровчої роботи у літній період покладаються на завідувача (директора), лікаря, медичну сестру, вихователя-методиста за участю інструкторів з фізичної культури і плавання, вихователів дошкільного навчального закладу. Результати контролю оприлюднюються і обговорюються на виробничих нарадах, педагогічній раді у кінці літнього періоду, висвітлюються в інформаційних бюлетенях для батьків.

новини
«  Октябрь 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Пошук
Корисні посилання
  • Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації
  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту
  • Харківська ОДА
  • European Union: recipient of the 2012 Nobel Peace Prize
  • Законодавство України
  • КВНЗ "ХАНО"
  • Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Харківській обласний центр зайнятості
  • Е-Ранок
  • Портал ПедПреси
    Copyright Applentu © 2018